よくある質問
FAQ
Q1. オンライン診療予約をしたいのですが。
Q1. I would like to make an online medical treatment reservation.
A1. 各症状ページ「診療の予約はこちら」ボタンからご予約ください。
空きがあれば当日の予約も可能です。 また、インターネット環境とスマホやPC などのデバイスさえあれば、 自宅やオフィスなどお好きな場所から受診することが可能です。 お気軽にご予約ください。
A1.Please make a reservation from each symptom page "Click here for medical treatment" button.
If there is space, you can make a reservation on the day. Also, if you have an Internet environment and devices such as smartphones and PCs,
It is possible to consult from your favorite place, such as your home or office. Please feel free to make a reservation.
Q2. 当日都合がつかなくなり、遅刻やビデオ通話に出られない場合はどの様にしたら良いでしょうか?
Q2. If it is inconvenient on the day and you can't go late or make a video call, how should you do it?
A2. ご予約のお時間に参加されていない場合はお電話させていただきます。
繋がらない場合は次の患者様の対応をさせていただきますので、再度ご予約をいただく必要がございます。
その場合、該当の診察についてはこちらで自動キャンセルさせていただきますので、併せてご認識の程よろしくお願いいたします。
A2.If you are not participating in the reservation time, we will call you.
If it is not connected, we will respond to the next patient, so it is necessary to make a reservation again.
In that case, we will automatically cancel the corresponding consultation here.
Thank you for your understanding.
Q3. 予約をした後に変更・キャンセルしたい場合はどの様にしたら良いでしょうか?
Q3. If you want to change or cancel after making a reservation, how do you do it?
A3. 日時のご変更や事前のキャンセルについては患者様ご自身で行っていただく必要がございます。
A3.It is necessary to change the date and time and cancel in advance by the patient.
Q4. 代理人が受診することは可能ですか。
Q4. Is it possible for a non -patient agent to see a doctor?
A4. 法令の定めに基づき、また処方薬の安全な服用のためにも必ずご本人様にご受診をお願いしております。
16 歳以上18 歳未満の方につきましては、保護者同伴のうえ診察が可能です。
A4.Based on the provisions of laws and regulations, we are always asking you to consult your doctor to take safe prescription drugs.
For those who are 16 years old and under 18 years old, consultation is possible after accompanying parents.
Q5. デリケートな内容なので、女性(または男性)の方の対応をお願いしたいのですが?
Q5.It's a delicate content, so I'd like to ask for a woman (or male).
A5. 法令の定めに基づき、また処方薬の安全な服用のためにも必ずご本人様にご受診をお願いしております。
16 歳以上18 歳未満の方につきましては、保護者同伴のうえ診察が可能です。
A5.Based on the provisions of laws and regulations, we are always asking you to consult your doctor to take safe prescription drugs.
For those who are 16 years old and under 18 years old, consultation is possible after accompanying parents.
Q6. 顔を出さずにメールやチャットのみで診察できますか?
Q6.Can I see it only by email or chat without appearing?
A6. ご本人様確認や症状の状態確認の観点から、必ずカメラ越し(オンラインビデオツール)での診療をお願いしております。
※あらかじめアプリなどをダウンロードいただく必要はございません。
A6.From the viewpoint of confirmation of the person and the status of symptoms, we are always requesting medical treatment over the camera (online video tool).
* There is no need to download apps etc. in advance.
Q7. 診察はどのように行いますか?
Q7.How do you have a consultation?
A7. スムーズな診察を行うために、事前に必ず問診票を入力していただくようお願いいたします。
問診票の記入が完了している患者様から順番に診察へご案内いたしますので、 未入力の場合は診療のお時間が長引いてしまう可能性がございます。ご了承ください。
<診療時間になったら>
~ビデオチャットに入室する~
診察時間になりましたら、マイページから該当する日時の「診療開始」を選択してください。
医師が入室するまで、別タブや別アプリを開かずお待ちください。
提携先医療機関では予約時間を診療枠として運営しております。
予約枠内(1 枠15 分間)にご予約いただいた方の中から順番にご案内いたします。 予約時間に開始しない場合は枠内(14 分)の間で開始いたします。
※ご予約いただいている時間枠を過ぎてのご案内となる場合は、お電話にてその旨ご連絡させていただきます。
※お待ちいただいている間に急遽退室される場合は、チャットにその旨ご記載いただきご退室いただきますようお願いいたします。
~医師の診察を受ける~
初めに、ご記入いただいた問診票をもとに、医師とのオンライン診察を行います。
必ずカメラをオンにし、会話ができる状態でご対応いただくようお願いいたします。(音声についてはイヤホンでも問題ございません。)
診察では具体的なお悩みについてお伺いいたしますので、症状によってはカメラ越しにお見せいただくようご依頼する場合もございます。(メディカルスキンケアの場合は、お化粧を落とした状態での診療を推奨しております。)
診察が終わり次第、お薬の金額やお支払い方法、配送などについて説明いたします。
A7.Please be sure to enter your questionnaire in advance to make a smooth consultation.
Patients who have completed the questionnaire will guide you to the consultation in order, so if you have not entered, the time for medical treatment may be prolonged. note that.
<When it comes to medical hours>
-Enter the video chat-
When the consultation time is reached, select "Start Medical Care" on the date and time from My Page.
Please wait without opening another tab or another app until the doctor enters the room.
The partner medical institution operates the reservation time as a medical treatment frame.
We will guide you in order from those who have made a reservation within the reservation frame (15 minutes per frame). If it does not start at the reservation time, it will start within the frame (14 minutes).
* If you will be informed after the reserved time frame, we will contact you by phone.
* If you leave the room in a hurry while you are waiting, please let us know in the chat and leave the room.
-I will see a doctor-
First, we will have an online consultation with a doctor based on the questionnaire you have filled in.
Please be sure to turn on the camera and respond with the conversation. (There is no problem with earphones for audio.)
In the consultation, we will ask you about specific problems, so we may ask you to show you through the camera depending on the symptoms.
(In the case of Medical Skin Care, we recommend medical treatment with your makeup removed.)
As soon as the consultation is over, we will explain the amount of medicine, payment method, delivery, etc.
Q8. 予約している時間を過ぎても医師がビデオツールに入室しません。
Q8.Even after the reservation time, the doctor does not enter the video tool.
A8. 提携先医療機関では予約時間を診療枠として運営しております。
予約枠内(1 枠15 分間)にご予約いただいた方の中から順番にご案内いたします。 予約時間に開始しない場合は枠内(14 分)の間で開始いたします。
※ご予約いただいている時間枠を過ぎてのご案内となる場合は、お電話にてその旨ご連絡させていただきます。
※お待ちいただいている間に急遽退室される場合は、チャットにその旨ご記載いただきご退室いただきますようお願いいたします。
<ご案内開始時間(上記診療枠の時間)を過ぎても対応がされなかった場合>
誠に申し訳ございません。
他の患者様の診察にお時間がかかってしまっている可能性がございます。
この様なことがいないようスタッフ一同努めてまいりますが、万が一ご連絡がなかった場合は、お手数ですがお問い合わせフォームよりご連絡をお願いいたします。
A8.The partner medical institution operates the reservation time as a medical treatment frame.
We will guide you in order from those who have made a reservation within the reservation frame (15 minutes per frame). If it does notstart at the reservation time, it will start within the frame (14 minutes).
If you will be informed after the reserved time frame, we will contact you by phone.
* If you leave the room in a hurry while you are waiting, please let us know in the chat and leave the room.
<If the guidance start time (the time of the above medical frame) is not available>
I am sorry.
There is a possibility that the consultation of other patients has taken time.
We will do our best to prevent such a thing, but if you do not have any contact, please contact us from the inquiry form.